První část našeho auditu - registr smluv

21. prosince 2018
První část našeho auditu - registr smluv

Necelé 2 měsíce (v reálu cca 2 týdny) stačily dvěma novým zastupitelkám, aby si udělaly první část kontroly města v sekci registru smluv a bohužel zjištěné nedostatky byly alarmující. Za 1,5 roku od platnosti zákona o registru smluv nebyl nikdo schopen nastavit, natož kontrolovat správné postupování nejen města, ale i všech jeho organizací a téměř všech příspěvkových organizací v této oblasti.

Po předání informací vedení města došlo k urychlené kontrole a část největších pochybení se podařilo napravit. Bohužel i po uplynutí 30 denní zákonné lhůty zde zůstávají chyby např. v neuvádění ceny smluv či nečitelné smlouvy (v 10% u města, ale např. i ve 4o% a více u nemocnice apod.).

Podle nás došlo k systémovému selhání vedení úřadu a měly by být vyvozeny opatření v nejvyšších místech (tajemník, interní auditorka).

Navrhli jsme městu opatření jak k nápravě, tak k zajištění širokonázorového spektra kontrolních orgánů a především nabádáme k významně větší otevřenosti a participaci.

Tisková zpráva k tématu zde.

Únor 2019 - Aktuální odpověď pana tajemníka: "Náprava v registru smluv město nic nestála, opravy byly pod dohledem auditorky města a pracovníci, kteří mají v pracovní náplni registrace smluv vše opravili dle metodiky. Připravované školení je zahrnuto do ročního plánu školení. Náklady ostatních organizací opravdu nevím, ani mi to nepřísluší."

Tedy se opět musíme doptat jednatelů společností (přestože jde o společnosti vlastněné 100% městem a valná hromada = Rada města a Dozorčí rada = většinou také členové Rady města a dle organizačního řádu města má tajemník zajišťovat vyhotovení a evidenci zápisů RM)?

Bohužel nám zdroje otvrdily, že byly vynaloženy tisícové náklady na právní služby a některým úředníkům bylo výrazně kráceno osobní ohodnocení, přestože správný postup by měl být vyčíslení škodní události a umožnění plnění z pojistek odpovědnosti.

Nehledě na to, že jsme při jednáních důrazně nabádali k řešení příčin selhání systému a výslovně žádali k zamezení postihů zaměstnanců. Rozhodnutí bylo v kompetenci vedení.

Významný pomocník pro kontrolu - Hlídač státu, kde si každý může nastavit informování o veřejných smlouvách a zakázkách dle svých potřeb a zájmů. Například u Města Kadaň

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Naše Nemocnice Kadaň nevzkvétá!

Naše Nemocnice Kadaň nevzkvétá!

Slíbili jsme Vám exkluzivní zprávu z posledního zasedání kadaňského zastupitelstva, kde ředitel kadaňské nemocnice prezentoval Zprávu o hospodaření za rok 2023 a zastupitel MUDr. Padrta jí důrazně rozporoval. Tady je.

REPORT Z JEDNÁNÍ KADAŇSKÉHO ZASTUPITELSTVA 1/2024

REPORT Z JEDNÁNÍ KADAŇSKÉHO ZASTUPITELSTVA 1/2024

Dne 14. 3. 2024, se konalo první zasedání kadaňského zastupitelstva v tomto roce. Na programu jednání bylo 17 bodů různé důležitosti. Vybrali jsme pro vás souhrn toho nejdůležitějšího, co bylo předmětem jednání a vzrušených diskusí.